Mari kita melukis dan menconteng !

Assalamualaikum.

Hye korang. Sekarang dah berapa hari puasaaa ?  Tuuujuuuhhhh *Gaya budak tadika* . Okayyy pandaiiii ! Tepuk tangan untuk diri masing masinggggggg *Gaya cikgu yang sopan santun lagi ayu*. Okay stop drama si budak tadika dan guru bajet ayu itew. Sekarang dah pun 7 hari kita berpuasa maknanya dah genap seminggu. Alhamdulillah. Tanpa kita sedar kan, tinggal 20 lebih hari je dah. Macam tak rasa je tapi itulah kenyataan. Masa sekarang cepat betul berjalan rasanya. Makin menghampiri mati. Bersediakah kita *slot sentuhan kalbu sebentar.*

Back to the topic please ! *amboi dah garang ke cg bajet ayu tadi*. Macam biasa lah kan, korang mesti kat sekolah dulu dulu ke , sekarang ke, mesti ada pendidikan seni right ? Bagi korang pendidikan seni ni best ke tak ? Ok lah. Aku nak bagi pendapat aku jap. *ehem ehem*. Pendapat aku lah kan, pendidikan sini ni best dan memang satu benda yang wajib kita belajar. why ?

Sebab apa aku kata pendidikan seni ni best ? sebab when u lukis lukis and colour colour , mesti nak nampak perfect kan ? kalau kita nak nampak perfect mesti kita nak hati hati kan ? Bila nak hati hati, mesti kita kena sabar kan ? Ha gitu kekdahnya. Seni ni mengajar kita erti sabar dalam melakukan setiap kerja untuk mendapatkan kejayaan ataupun keuntungan yang perfect *wah gitu* . Korang perasan tak ? Bila kita buat seni, dia ada satu ketenangan tau. Especially masa kita tengah memang betul betul nak benda tu perfect, kita akan tekun dan lupakan masalah yg takde kena mengena. Kita akan fikir je lepasni nak colour apa, yang ni nak buat macamana supaya cantik. Betul tak ?  *Betttullll cikguuuu.*

And one more thing, sebab aku kata pendidikan seni ni kita wajib belajar, salah satu sebab macam tadi aku dah sebut kat atas tu, seni ni latih diri kita jadi sabar. Lagi satu, walaupun korang tak minat dengan seni, tapiii korang memang kenaaa belajar sebab contoh korang memang nak sangat jadi doctor kan. Lepastu, korang dahlah minat seni. Korang boleh lukis tau pemandangan yang indah ke lepastu letak dekat klinik korang ke takpun bawak pastu tunjuk kat patients ke kan ? Mesti diorang suka lepastu mesti diorang rasa tenang je nak nak lukisan korang tu colour yang soft soft gitu. Kan ? Dapat pahala tau kalau kita bahagia and senyumkan orang. Mudah je kan nak dapat pahala ;) .
And yeah ! Seni ni jugak boleh buat duit tau. Kita lukis lukis or anyam anyam ke apa apa lah yg berkaitan dengan seni, lepastu jual ,confirm ada org tertarik kan ? Untuk buat hiasan rumah ke, hiasan klinik ke macam aku sebut tadi.

So seni ni bagi aku matapelajaran yang kita takboleh abaikan lah sebab dia kira macam lepas kita belajar akedemik or whtever. mesti kita nak macam balance kan otak kiri and kanan kan ? so itu lah fungsi seni ni. Dia merehatkan minda kita lepas kita belajar yg berat berat. Faham tak apa tu berat ? Buat buat faham je lah hahaaa.

And aku rasa aku dah terrrmembebel panjang sangat. Sebenarnya aku naktunjuk hasil aku buat seni ni. Tapi kalau ada yg pandai seni, mohon korang jangan kutuk sbb aku memang takpandai kihkih. Ni pun sbb subject seni punya. So jom tengok lukisan aku yg tak seberapa. huihui. malu ah korangggg... Jangan gelak tau.


Let's start! 

Tangan mokmok nak jugak interprem ;)


Kita lukis dulu ya.  (ni terap guna gambar google je kehkeh)


...........


Separuh siap.


Dah siap.. Eh! Batang mane batang ?

 Taraaa. Sebenarnya bulat tengah tu terlupa nak colour sbelum ambik gambar. aku letak kale kat situ sama macam kat urat daun tu ;)

Setakat tu je lah yang aku mampu buat hihi. Takpe takpe. esok aku tunjuk kat kengkawan aku and paksa diorang cakap cantik !! Hahha saje je. Confirm esok bederet yg lagi cantik dari aku. *laritutupmuka*

Ok lah aku rasa setakat ni je entry aku kali ni. Minta maaf ya kalau ada silap dan salah. Byee ! Jumpa lain entryyy !! *bertukar kpd cg bajet ayu balik*

Assalamualaikum













Comments