Dah habis Asasi? Pertama kali buat PUISI SENDIRI !

Assalamualaikum and hai guys!!

Dah lama tak masuk blog ni utk menulis nukilan hati yang kian sepi. eh tiber.
Harini just nak update je kehidupan aku which is aku dah habis asasi gais!! kno kno habis dah asasi. rasa macam semalam baru ambil result spm. Alhamdulillah aku berjaya tempuhi satu lagi fasa hidup. Lepasni fasa degree pulak and seterusnya fasa kerja then... kahwin! eh!

Alhamdulillah ala kulli hal walaupun pembelajaran semua secara virtual, tapi we did it. Memang pasti lah kesukaran yg dihadapi double triple bila virtual learning tanpa lecturer, kawan-kawan and environment ni kan. Rasa nak study pun haihla tak semangat sangat. If tak faham pun, hanya mampu call and chat je untuk tanya kawan-kawan. Memang agak mencabar la bagi aku. Tapi takpe, semua ni untuk kebaikan kita semua jugak kan. Covid-19 pun alhamdulillah dah beransur pulih. Tapi tu la jangan leka je. Bahaya.

Sebut pasal covid-19 kan, u know whaaat, aku punya assignments mostly cerita pasal covid-19 weh! hahah! Literature je la yang takde kaitan sangat dengan Covid-19 sebab banyak kena buat puisi sendiri, drama sendiri. Puisi sendiri? YES!!!

Selama aku hidup 19 tahun, ni lah pertama kali aku buat puisi, baca and jadi tontonan orang. Agak janggal lah sebab baru belajar and bertatih kan hehe. Tapi impressed juga lah dengan diri sendiri sebab pembacaan puisi aku dapat 4.5/5 dan penulisan puisi aku dapat 14/15 !!! First time kot huhu rasanya madam memang pemurah kot sebab dia tahu kitorang first timer kan eheheheh.

Nanti kat degree taktau la macam mana if kena buat puisi lagi. Aku recycle je lah hahahahahah. sumpah im not a language person. tak pandai berkias-kias semua ni. Aku jenis straight foward. If ko tipu ke manipulate ayat pun nanti aku dah pening-pening hahaahah. Doakan lah aku boleh tukar course ya. Aku nak sangat duduk kat course yang aku nampak minat dan jiwa aku kat situ. :)

apa-apa pun kena teruskan jugak course ni dulu then baru boleh cuba tukar lepas sem 1 nanti. Semoga semuanya berjalan lancar. Amiin.

Oh yesss lagi satu!!! Ni cerita sedih sikit lah. Aku kan ada twitter yang dah 10 tahun lamanya tau. Tapi, baru baru ni kan ada class apa semua so aku decide untuk deactive lah sekejap for the sake of class la sebab taknak la nanti tak fokus apa semua kan. Tapi agak menyedihkan bila aku bukak balik lepas asasi, aku tengok twitter tu dah permanently deleted sebab dah lebih sebulan. Sedih wei. Banyak kata-kata, gambar, memori, luahan perasaan,tempat rant, bookmarks, fav, rt semua kat situ. Bayang lah dari aku umur 9 ke 10 tahun dah twitter tu ada. Kno kno gone macam tu je. Tapi nak buat macam mana kan, maybe ada la tu hikmah disebalik semua ni sobsob.

Itu je update aku buat masa ni rasanya nanti aku update lagi okay. Jumpa lagi lain hari! Thankyou sebab baca sampai habis k. If tak bacaa sampai habis pun thankyou muah muah hehe. Bye!

Comments