Don't worry.

Hello and Assalamualaikum semua!! 


how ur guys doin? good? in case u're having a bad day, remember that you are strong, and that tomorrow brings forth a better day. Sending some positivity your way!✨ 

amaran: entry kali ni serious sikit ye :)

So, haritu aku ada buat curious cat. untuk yang taktau apa tu cc, dia mcm ala ala ask.fm zaman dulu dulu tu ha duk tanya soalan tapi tak reveal nama. Baru je buat weh, penuh soalan and luahan perasaan sedih lah, useless lah. Oh my girls!!(i think from girls la). Idk if this help or not, but kalau dapat tolong sorang pun Alhamdulillah. 


somehow for girls, emosi tak stabil or being paranoid about EVERY SINGLE THING is something common for me la, as we have some time yang macam dah reach limit, dah taktau nak apa, taktau nak cari siapa, taktau kenapa semua benda tak jadi macam apa yang kita nak. kan?? 

I learnt from mistakes. Dulu aku ni jenis yang cepat sangat melatah kalau ada masalah. Benda simple pun kadang kadang boleh stress. Hahaha. Dah stress tu mula la nak dengar lagu sedih la apa la, suka sangat layan perasaan tu. But then i realized, sikit sikit bolehla nak layan. Tapi kalau most of the time, penat jugak hati ni.Terlalu fikir banyak benda weh. Senang kata, overthinking la. Lama lama boleh gila jadinya. 

So aku dah sedar and aku kalau boleh nak ajak jugak korang utk sedar satu benda ni,  Allah tau EVERY SINGLE thing tentang perjalanan hidup kau. Apa yang kau patut buat,  mohon petunjuk kat Allah. Buat qiyamullail,istikharah, tahajjud. Powerful semua ni. Ni based on experience aku tau, setiap kali aku down, aku akan bukak quran tapi aku selak randomly, and setiap kali tu jugak, aku dapat jawapan. Direct weh. Try lah. Korang akan amaze. And time tu jugak kau akan dapat rasa ketenangan yang luar biasa. Sangat. 

Bila dah tenang, baru lah korang boleh cerita kat someone (family/bestfriends). Ya, we need them tau. Jangan pendam sgt sebab ni hati ni bukan benda main main. Kalau tak tahan tu, luah je.  Appreciate them when they try their best to be there for you,jgn kata tak membantu, they were there. be grateful. 

Kenapa kena tunggu tenang? 

sebabnya, manusia ni ada ego nya. Let say, kau pergi luah terus kat kawan kau dalam keadaan terburu buru, mesti hati serabut becelaru lepastu dapat pulak reply yang tak mcm apa yang kau nak, it will dissapoint you right? So kalau kau dah tenang, hati and jiwa kau lapang, kau boleh terima apa kata kata diorang. Sebab kau tau reply Allah ni semua betul takde yang salah pun. Kenapa aku kata reply Allah? sebab ur bestfriends/family tu semua akan bagi nasihat based on their experience/firasat/pendapat kan? And semua tu datang dari Allah :)). 

And what we should do now?? Tidur je lah hahahahha, best woi. eh menyempat. Firstly, say Alhamdulillah. Sebab tak semua dapat rasa apa yg kita rasa. Then, pergi lah ambil wuduk. Mohon kekuatan dari Allah. Just remember everything will be fine. 

Lastly, everyday say to yourself " Aku boleh buat semua ni. Allah is watching and He knows i can face this" sebab tu kan janji Allah, which is Dia takkan bebankan hamba dia melainkan hamba dia mampu :).




Akhir kata, May Allah bless us today, tomorrow and always. Amiin ramai ramai :))) 💓

p/s: kalau korang ada soalan/dah baca entry ni, hit me up on my curious cat ya! 

Thanks for reading!!


Comments