Pulau Perhentian II

Lepas dah sampai habis bilas tu, abang bot pun datang dengan boat diorang. Syok wei pergi balik semua kitorg je dalam bot! Memang heaven la borak macam pulau tu kau yang punya ;D


So bila dah sampai kat pulau, kitorag add on kayak transparent (ingat oversea je ke ada). Kayak transparent pulau perhentian ni first kat Malaysia tau!









dah habis kayak kitorang pun naik la ke darat tiber abe bot offer air kelapa original dalam buah nyior (kelapa). heaven wei
tiber time aku dah siap salin baju apa semua, ada la sorang matsalleh ni tengok aku minum and dia tanya aku like "do u know where is the seller" mcmtula and aku be like "uh hm sorry wait a" then abg yg jual air kelapa tu pun datang, lama gak la kan nak belah kelapa tu. sekali mat salleh tu duduk depan aku dia menari *time tu stall tu pasang lagu despacito kot tak silap. and i was like macamana aku nak lari ni woi dahla sensorang apa aku nak buat hahahahah. pastu aku buat buat la busy kemas kemas beg, dah kemas, aku sepahkan balik sebab nak kemas lagi ya Allah ahahahah. pastu mamat tu dah dapat air kelapa dia, dia lari sambil joget tau lol. happy sungguh hidup dia Alhamdulillah :D 
dah burn jom balik.

lepas habis berenang bergumbira bertukar kulit semua, kitorang pun naikla kereta sewa pakcik sorg ni, baik gila weh diorg layan je kitorang nak gi dobi la, makan la,singgah beli keropok la. 

haziqah borong. ni baru sorg. cuba bayang 6 orang.

korang kalau datang besut beli la kat kedai keropok Z. Besar. diorang ada 2 kedai. satu mcm tempat jual kering2, satu lagi tempat mcm warung gitu. Kitorang sampai sampai terus abg(rasanya tokey) diorang bagi free rasa. banyak pulaktu. memang sedap ah keropok situ. Jangan lupa singgah tau! Tepi jalan aje, and kedai ni kira mcm famous a kat area besut.

Then habis je shopping kitorang pun gerak gi rumah Qis. First nampak adik dia pakcik kereta be like; " eh tu suami dia ke" HAHAHA. hellok baqhang adik qis. lol. behave. Malam tu kitorang makan sate parents qis beli :). meriah wei rumah qis sebab adik dia 
ramai. Tambah pulak kitorang yang memang bising ni wow a. Pastu balqis pun datang join malamtu. Sempat la main pingpong jap hahahah.

thankyou parents qis ;)))
uii sis

Maka tamatlah sudah kisah 11/4.

Esoknya tu kitorang pergi Pantai Bukit Keluang,Besut. Kat sini famous as tempat hiking act.. Lawa+Indah and boleh nampak Pulau Perhentian dari sini.


 Sebelum naik bas, kitorang pun singgah la kedai makan family Amni Syazwani(amsya), one of our batchmates kat kisas hehe. Seronok ada kawan merata ni. Ayah amni pun belanja la kitorang and terkilan jugak sebab tak roger amni awal awal tapi takpelah next time pulak ok. Korang kalau gi besut jangan lupa singgah kedai amni tau. Sedap nasi kerabu dia. :)

Sekian cerita Trip to Pulau Perhentian!!! Semoga ukhuwwah ni sampai bila bila. Nak kumpul duit pulak untuk next trip with group rama2 and many more! Thankyou semua yang join secara langsung atau tak langsung! Sumpah aku enjoy! Hahaha walaupun trip ni betul betul 2 hari before result spm tapi semua chill and "alah bukan boleh tukar pon result kita, enjoy je ler" lol.


Thankyou sudi baca and harap maaf kalau ada salah silap. :) Enjoy!











Comments