Dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjung.

Haii Assalamualaikum.

Amboi kemain sangat tajuk entri hahah. Padahal takde kena mengena pun dengan entri ah lantaklah sape kesah kan kah! Sebenarnya entri ni aku tulis untuk cerita pasal " PERSAHABATAN". Aku kalau org tu memang aku dah kenal, memang dah serasi , memang boleh pegi ,memang satu kepala, memang dah faham aku sangat sangat, aku tak panggil dia kawan. Aku panggil dia SAHABAT.

Sebab Kawan ni kita dah biasa kan "tu kawan aku". Walaupun bagi sesetengah org Kawan and Sahabat tu maknanya sama,tapi tak bagi aku. Bagi aku, kawan tu senang dicari tapi sahabat.. Allahu.
Sampai sekarang aku masih tertanya tanya siapa sahabat aku yg sebenar. Yg sentiasa ada dikala aku susah, dikala aku senang, dikala aku sakit, dikala aku sihat, dikala aku sedih, dikala aku gembira. Tak semua yg ada kan?

Anddd yes. Friendship yg PALING aku sayang and aku sedang berusaha untuk jaga adalah Friendship standard six. Yes. Maybe bagi org lain "Alaa. tu kawan sekolah rendah je. nanti kat skolah menengah jumpa org lain yg lagi bagus, yg lagi best, yg lagi sporting". Tolong faham ya disini, aku bukan menentang terus terusan pendapat awk semua tu. Aku just nak suarakan pendapat aku. Kalau masih tak boleh terima, Takpe. this is life. Memang ada yg tak suka. Kau bayang kan eh, seorang manusia, boleh benci org tu tanpa mengenal hati budi. Apatah lagi kalau kita buat benda yg dia tak suka, mungkin dia akan terus membenci kita semata mata kerana kita buat benda yang dia tak suka. Aku pun kadang macamtu. Yes. Sebenarnya manusia ni lebih kurang sama je. Kan?

Apa yg aku melalut pun aku taktau. Ok back to the topic. Ya maybe bagi org lain macamtu, tapi bagi aku lah, sahabat yg dari bawah lah yg kita patut jaga. Nak nak yang  tadika tu kan. Dia bagi kita keseronokkan sebelum menginjak ke alam kanak kanak yg lebih mumayyiz :P. Sama jugak macam darjah enam. Aku memang sayang gila dekat friendship darjah enam, berharga gila bagi aku. Sebab diorang lah yg start ajar aku untuk banyak berdikari. Memang banyak benda yang aku belajar masa aku sekolah rendah. And aku paling sayu and rindu when teringat how close we are. Masa kami banyak dihabiskan bersama berbanding family tapi kitorang tetap rasa bersama family sebab kitorang semua dah anggap satu batch ni satu family. Pagi, kitorang belajar kat tempat yang sama, petang pun sama. Malam pun ada lagi kelas and esok nya pun melalui sesi yang sama. And well kita semua tau kan darjah 6 kan upsr, so memang sibuk dengan aktiviti and kem kem semua. Kem tu lah yg lebih merapatkan kami semua, :)

Kadang tu, aku taktau apa benda satu pun, tapi diorang ada untuk ajar and tolong. Kadang bila teringat, ya allah kenapa cepat sangat masa. Aku belum puas untuk berkasih sayang lama lama dengan family kedua kami. Memang rasa pantas betul masa berlalu sekarang semua dah bawa haluan masing masing.. Yang cerdik , pergi ke skolah bagus bagus dan yg biasa, pun pergi ke skolah bagus bagus. Bagi aku, Tiada manusia yg tak cerdik semua cerdik cerdik allah kurniakan.. Kadang aku sedih kenapa perlu dibanding banding kan tapi itulah hakikatnya.. Kalau sampai bila bila kita taktau di mana kedudukan kita, mungkin kita akan terus menerus leka kan? Aku rasa sampai disini je lah.. Nanti aku sambung lagi ya. :')

Ni lah sebahagian daripada 123 org pelajar tahun enam.. Dulu semua sembil sembil selekeh selekeh sekarang uyooo tinggi tinggi hensem hensem lawa lawa ;)



Bye.
Assalamualaikum.

Comments